E-mail Marketing

Nog steeds een effectief middel voor klantenbinding

E-mail marketing voor meer omzet uit bestaande klanten

E-mail was een van de eerste digitale middelen die werden ingezet. Inmiddels heeft e-mail marketing een specifieke plek verworven in de online marketing mix. E-mail marketing is bewezen effectief wanneer het wordt ingezet als het gericht is op bestaande klanten of prospects. Vooral in de B2B sector is e-mail marketing gemeengoed. Maar ook in de B2C sector weten bedrijven e-mail marketing succesvol in te zetten.

Een goed  opgezette e-mail marketingstrategie levert meer omzet op en weet leads te converteren. Segmenteren met specifieke aanbiedingen of content maakt e-mail relevant. Daardoor wordt de e-mail door een groter percentage geopend en is de kans groter dat mensen door klikken naar je website of tot aankoop overgaan.

Marketing Rulz helpt je graag bij het opzetten en uitvoeren van een e-mail marketingcampagne. Van het ontwikkelen van goede website formulieren tot de executie van de e-mailcampagnes.

Online marketing definitie

Werving e-mailadressen

 

De social media strategie dient bij te dragen aan het realiseren van de overall doelstellingen. En geeft richting in welke kanalen je doelgroep wilt bereiken. In de strategie worden ook de thema’s benoemd die interessant zijn voor je doelgroep.

 

Tooling inrichten

 

Waar wil je over gaan praten online? Met hoeveel berichten? Goed uitgewerkt in een content kalender. Een goed contentplan geeft structuur aan je social media. Dit proces start met kennis van je klanten en een goede brainstormsessie.

 

i

Contentplan

 

Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram bieden de mogelijkheid te adverteren. Door de vele targetingmogelijkheden kun je effectief en relatief goedkope wijze in contact komen met je doelgroep of je berichten onder een grotere groep promoten.

 

Executie & monitoring

 

De executie van je social media campagne is complex en tijdrovend. Het is niet alleen belangrijk om consequent content te plaatsen, maar ook te monitoren wat de reacties zijn op je posts of wat er verder online  over je wordt gezegd.

 

Wil jij ook meer rendement uit e-mail marketing?

Neem contact op