Online Marketingstrategie

Bereik en bindt je doelgroep met effectieve online marketing

Online marketingstrategie onmisbaar voor elk bedrijf en merk

Meer dan 94% van de Nederlanders heeft een internetaansluiting. Voor circa 70% van alle aankopen oriënteren mensen zich eerst online. Een goede online marketingstrategie is dan ook een must om in overweging genomen te kunnen worden door je doelgroep en je ze online te verleiden voor jou te kiezen.

Marketing Rulz heeft veel ervaring met het ontwikkelen van effectieve online marketingstrategieën, die aansluiten bij de overal marketingdoelstellingen. Op deze wijze versterken offline en online elkaar. Als vanzelfsprekend kan Marketing Rulz ook de uitvoering van de online marketingstrategie van je overnemen.

Onderdelen van een online marketingstrategie zijn:

Online marketing definitie
l

Marketingstrategie

Een gedegen strategie start met het stellen van doelen en analyseren van de gegevens die er zijn. Op basis daarvan wordt de koers bepaalt hoe de gestelde doelen gerealiseerd moeten worden. De online marketing strategie draagt altijd bij aan de realisatie van overall marketingdoelstellingen

Uitvoering

Werk in uitvoering. De strategie die ontwikkeld is moet ook zorgvuldig uitgevoerd worden. Alle in te zetten online middelen moeten op elkaar afgestemd zijn en de content moet cross mediaal inzetbaar zijn. Dat vereist inzicht, creativiteit en ervaring om het maximale rendement  eruit te halen.

Organisatie

Veel bedrijven worstelen met de vraag hoe online marketing in hun organisatie te organiseren en de kennis te borgen. Het online marketing vak is complex. Bijna een ambacht. Veel bedrijven hebben inmiddels de ervaring dat je online marketing  er niet zomaar even bij doet. Dat vraagt om een goede structuur.

Meten & Evaluatie

Het mooie van online is dat alles meetbaar is. Van website bezoek tot het aantal discussies die online over jouw bedrijf gevoerd worden. Het is daarom belangrijk om KPI’s te formuleren en dashboards in te richten om de resultaten nauwlettend te volgen en zeer gericht te kunnen bijsturen.

Wil jij ook meer rendement uit online marketing?

Neem contact op